Hur vågar man..?

Har precis sett Uppdrag Granskning om skönhetsoperationer i Polen och om Christina som fortfarande inte vaknat upp 3 månader senare. Jag menar inte att hon får skylla sig själv, men hur f*n vågar man låta sig opereras utomlands, framförallt i ett av de forna öststaterna där man vet att standarden är långt lägre än vad vi har i Sverige??
Jag menar, om man nu ska lägga pengarna på nåt sånt, fel att lägga det på någon man faktiskt kan kontakta i efterhand om nåt går fel och då inte ligger på andra sidan jordklotet..

Vad är värst, att betala en större summa pengar och känna sig trygg eller komma undan billigt och troligen aldrig vakna upp igen...?



Visst, olyckor kan ske när som helst, operationer är och förblir alltid en risk, men man måste ju någonstans ta ansvaret själv att minska dessa så gott det går. Jag har själv kikat på diverse åtgärder, men kommit fram till att jag dels inte har råd att lägga de tiotals tusen kronor som det kostar att dels genomföra operationen och sedan även underhålla dem efter 5-6år. Och dels att jag faktiskt inte hittat någon som jag litar tillräckligt mycket på för att låta dem söva mig och gräva omkring i min kropp...

Sensmoralen är och förblir: Tänk efter före!



 
Share |

Kommentarer
Postat av: Stefan Falkelind

Jag skulle aldrig operera mig i nåt össtatland. Aldrig.

2010-11-18 @ 16:26:01
URL: http://stefanfalkelind.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0