I efterskott...

Jag har lyckats få nån förkylningsbacill som gör att jag mår kasst som fasen på kvällarna...feber, snorig, hostar... Likadant var det igår, så det blev en lugn filmkväll under täcket med pizza och gurkstavar, chips & dip.



Salt
Alla har sagt att den skulle vara så sjukt bra och Expressens betyg var "Får Bourne-filmerna att framstå som Pantertanterna", men jag var minst sagt besviken. Visst, den hade helt ok story, men grejjerna hon gjorde var värre trickfilmat än typ Spiderman & Elektra..
Hon hoppade mellan tankbilar & lastbilar på motorvägen i högklackat...iförd "fin"-uniform med kostymskor så hoppade hon som en chimpans ned längs ett hiss-schakt ett tiotal våningar...osv...
Sen så kom slutet jätte-abrupt, vilket inte stämde överens med resten då allt innan var väldigt detaljerat scen för scen. Det kändes nästan som om "Oj, där tog visst budgeten slut och vi hoppar direkt till slutscenen!".



Sex & The City 2
Den har blivit duktigt anklagad för att vara alldeles för klyschig och hafsigt ihopsläng, men jag gillade den. Visst, karaokescenen och scenen med de "trendiga" kvinnorna i slöja som räddar dem på slutet var lite för mycket. Men annars så var den i samma klassiska anda som tidigare.
Tjejsnack, relationer, tårar, skratt och sex.
Och coola kläder! =)



 
Share |

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0