Ibland blir inte riktigt som man tänkt sig..

Inte för att jag är förvånad, men så klart så fuckade CSN till mina planer för våren...

    Tjänstledighet..check
    Kommit på på kursen...check
    Fixat böckerna...check
    Börjat få koll på uppgifterna...check
    Blivit godkänd för studiemedel...Ehm, icke!

    Tydligen så tycker inte dom att dom ska behöva informera om ev brist på poäng när det faktiskt inträffar.
    Fick ett brev i torsdags om att jag, enligt dom, har tagit endast 15hp av 45hp.
    Det dom missat är de 15hp jag hade "tillgodo" då jag läst två av kurserna tidigare, så egentligen är det frågan om 30hp tagna av 45 möjliga.
    Men, dom hade hur som helst ett minimikrav på 38hp, så det fattas fortfarande 8...

    Och hur jag än räknar och pusslar så får jag inte till det med inkomsten
    om jag ska behöva vänta minst till Mars.
    Om jag jobbar nu, så tjänar jag för mkt och kommer inte ha nåt kvar att få ut efter det...
    Och inkomsten måste ju komma nånstans ifrån, så jag har valt att gå ner på halvtidsstudier och kapa min tjänstledighet till 50% jobb from tisdag.

    NEJ, jag är definitivt inte nöjd!!
    Men det fanns inget annat jag kunde göra, så det är bara att acceptera.
    En tröst är dock att då vet jag att det är löst i höst då jag ska börja läsa program.



 
Share |

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0