Idag är jag en 90-årig kärring..

Eller iaf så känns det så när jag får skov.. =(
För er som inte vet vad det är, så är det jag syftar på termen för inflammation och värk
i lederna pga ledgångsreumatism.
Känns så där att behöva ha det redan innan man fyllt 30, men samtidigt så finns det värre saker
 man kan råka ut för, typ MS eller leukemi, så det är bara att gilla läget.
Den typen jag har kallas RA (rematoid artrit) och är ärftlig, så jag fick det via min pappa som har samma form av sjukdomen.
Visserligen bröt hans ut när han var runt 55år och min när jag var 25, så det känns lite orättvist.
Men men..that's life!
Jag har som tur är inte märkt av det så mycket än, bara svullnad och skov ett par gånger per år.
Plus att jag har en bra doktor och hyfsade mediciner, så det ska nog gå bra ett par år till framöver. 

Så, idag är det uppbullade kuddar i soffan (med lap'en i knäet *s*)
och försöka hålla värmen på ryggen, som gäller.



 
Share |

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe känner väldigt väl igen den där bilden tillsammans med känslan av att vara 90 år gammal ;)

2011-01-08 @ 18:25:55
URL: http://uglybird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0