Du vet väl om att du är värdefull...

Eller snarare, jag borde veta att Jag är mer värd än vad Du är villig att ge mig...

Jag förtjänar någon som håller mig uppe, istället för trycker ner mig..
Jag förtjänar att få lika mkt kärlek tillbaka som jag ger till dig...
Jag förtjänar att bli behandlad med respekt, istället för arrogans...
Jag förtjänar att få vara den enda för dig, då du är den ende för mig...
Jag förtjänar att få slippa behöva stå ut med en person som bara vill mig illa, istället för att du håller henne om ryggen...
Jag förtjänar engagemang, istället för att alltid få den tid som blir över när allt annat är klart...
Jag förtjänar någon som tar egna initiativ för att få behålla mig, istället för att hela tiden lämna det på mitt bord...
Jag förtjänar någon som är villig att ge mig delar av sin tid, inte bara "mitt i natten efter jobbet"...
Jag förtjänar  mkt mer än vad du ger mig...

Och det som stör mig mest är att jag måste hela tiden påminna mig om detta, då du inte gör något för att få behålla mig (som betyder så mkt för dig, enligt dig själv) eller inte ens kan bemöda dig att kontakta mig kontinuerligt om det innebär att du måste tillfälligt låna en telefon eller nåt liknande som kategoriseras som "jobbigt"...

Du förtjänar inte det Jag ger Dig...
varför kan jag inte sluta tillföra det!?

//L

 



 
Share |

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0