Bilar är saker som går sönder..ordentligt..

Fy F*N vad beroende man märker att man är av sin bil när den inte fungerar! Min började lägga av i fredags på väg hem från jobbet, batterilampan började lysa och servostyrningen slutade fungera...
 



Och när vi skulle kolla på det på lördagsmorgon så dog den helt. Det enda som lät var nåt konstigt hostande och rosslande... Som tur var så hade älsklingen sin bil så vi tog oss runt, för på lördagen var vi först in och tittade på Vinterfestivalen.
På ljusspelet på Rådhuset och eldshowen på Stortorget.
 
 
 


Och han lärde sig att man kan gå i jeans, även på vintern, om man är ledig och ska ut! *s*
Sen blev det 3h på Dalwhinnie och herrn körde drinkprovning på inrådan av fröken, det blev Irish Coffee och White Russian.
                  
Söndagen inleddes med en lång sovmorgon, med massa mys, vilket är välbehövt "dagen efter". Jag har blivit bortskämd med massa sådant i helgen, helt underbart! 
Detta för att senare kunna bege oss på ettårskalas hos Oliver (och Jenny & Niklas). Där blev vi bjudna på dundergod tårta (som mästerkocken Jenny bakat) vilket resulterade i en 4 timmars fika och prat och bus med lillen.
Sedan bar det vidare till svärföräldrarna för att skotta gården, men det var redan gjort när vi kom dit så då blev vi helt sonika bjudna på middag istället.
Supergod kassler/pasta/spenat-gratäng (jag måste sno receptet), vilken toppen-svärmor man har!
Kvällen avslutades med filmkväll, nyaste Rambo-filmen.
Eller han hade filmkväll..jag låg och sov i soffan..*s*
 
Idag blev det upp i ottan, för att lämna bil-stackarn på verkstan (vilket endast var möjligt efter att ha laddat batteriet hela natten...
Sedan tog vi en låååååång frukost på McDonalds och en långpromenad på isen i 1½h (se senaste inlägget), för att sen åka och jobba på varsitt håll.
 
Helgen har varit alldeles underbar. Jag kan lära mig att leva med att ha dig hos mig konstant..

 
(Kort kommer senare på helgen, herrn har rymt till sveg på jobb med kameran i väskan *s)
//L


 
Share |

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0